OPTOMA HD25

Η Optoma είναι μια παλιά γνώριμη εταιρία. Ποιος δεν θυμάται τους θρυλικούς HD77, HD78,  HD79 που μεσουρανούσαν την προηγούμενη δεκαετία και μάλιστα έβγαζαν αξιοπρεπέστατη εικόνα με αρκετό όμως tweak και μάλιστα μέσα από τα κρυφά για την εποχή εκείνη μενού.

[tabs slidertype=”top tabs”] [tabcontainer] [tabtext]Σχεδίαση…      [/tabtext] [tabtext]Τεχνολογία…[/tabtext] [tabtext]Θύρες I/O…[/tabtext] [tabtext]Μενού…[/tabtext] [tabtext]Εντυπώσεις…[/tabtext][tabtext]Μετρήσεις…   [/tabtext][tabtext]Ρυθμίσεις…[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Το τονίζω αυτό γιατί την σημερινή εποχή με την έλευση του Internet τίποτα πλέον δεν μένει κρυφό. Η αλήθεια είναι ότι η Optoma σαν εταιρεία ακόμα και τώρα «βγάζει» αξιόλογα μοντέλα που όμως δυστυχώς η εδώ αντιπροσωπία, μέχρι στιγμής, δεν έδινε δείγμα προς δοκιμή και πολλές φορές υποχρεωνόμασταν να καταφεύγουμε σε φίλους για μέτρηση και αξιολόγηση. Για να πούμε όλη την αλήθεια δεν έδινε μηχανάκια γενικά προς δοκιμή. Νομίζω ότι πλέον αυτή η πολιτική ανήκει στο παρελθόν.
Θα πρέπει όμως να αφήσω τις φλυαρίες και να μπούμε κατευθείαν στο θέμα μας που δεν είναι άλλο από τον νέο HD25. Έναν προβολέα 3D με τιμή που σε άλλους καιρούς απλά δεν έβρισκες. Την αρχή την έκανε η BENQ με τον W1070 με προβολέα full HD και 3D με κόστος απόκτησης κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000€.

Από σχεδιαστικής άποψης το νέο αυτό μοντέλο δεν διαφοροποιείται πολύ από προηγούμενες υλοποιήσεις της εταιρείας. Έχει κρατήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς με μικρές πινελιές διαφορετικότητας. Άλλωστε για να κρατήσει κάποιος το κόστος σε χαμηλά επίπεδα θα πρέπει να μειώσει και το κόστος R&D αλλά και το κόστος κατασκευής νέων εξαρτημάτων. Η διαφοροποίηση στην εμπρόσθια όψη έγκειται στις γρίλιες εξαερισμού στην εμπρός δεξιά μεριά.

Optoma HD25 screen size

 

Ο φακός, όπως είναι φυσικό, έχει μετατοπιστεί στην αριστερή πλευρά, ενώ η εστίαση και το ζουμ είναι χειροκίνητα μέσω των γνωστών, περιστροφικών δακτυλίων που βρίσκονται πάνω σε αυτόν. Δεν διαθέτει lens shift κάτι που θα δυσκολέψει λίγο τον υποψήφιο ιδιοκτήτη κατά την τοποθέτηση του η οποία θα πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή. Τα πλήκτρα ελέγχου της συσκευής εν ελλείψει τηλεχειριστηρίου βρίσκονται στην πάνω μέρος.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσω να αναφέρω το ενσωματωμένο ηχείο στην αριστερή πλευρά του προβολέα που όλο και κάπου θα μας φανεί χρήσιμο,

OPTOMA HD25 SPEAKERS
OPTOMA HD25 SPEAKERS

όπως επίσης την 2D – 3D μετατροπή.

 

[/tab] [tab]

Ο HD25 χρησιμοποιεί το πάνελ DC3 (Dark Chip 3, 0.65’ S600) με ανάλυση 1920x1080p, ενώ κάνει χρήση της τεχνολογίας Brilliant Color. H τεχνολογία αυτή, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει πιο «δυνατά χρώματα», με σωστό κοντράστ και ένταση, αφού η όποια διόρθωση γίνεται επεμβαίνοντας στο φάσμα της λάμπας σε συνδυασμό πάντα με τα φίλτρα του χρωματικού τροχού. . Η Optoma, σε αυτό το μοντέλο, χρησιμοποιεί σαν ελεγκτή του πάνελ (controler) τον DDP-4422.

Ο χρωματικός τροχός είναι καινούργιος, έξι περιοχών, με σειρά RGBRGB και γυρνά στις 7.200 στροφές.  Η συσκευή δεν είναι εφοδιασμένη με βηματική ή αυτόματη ίριδα. Άλλωστε σε μια τέτοια κατηγορία τιμής και τέτοιας σχεδίασης δεν το συναντάμε ποτέ.

Δεν μπορούμε να παραλείψουμε την ποιότητα κατασκευής του προβολέα. Εσωτερικά όλα βρίσκονται σε μια τάξη ενώ το main board  “προστατεύεται” από ένα μεταλλικό φύλλο. Με εργονομική θέση της λάμπας στην δεξιά πλευρά, αλλά λόγω χώρου δεν βρίσκουμε ηχητικά μονωμένο μονοπάτι του εξερχόμενου αέρα από τους ανεμιστήρες ψύξης της λάμπας κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα ο προβολέας να ακούγεται λιγάκι. Μην φανταστείτε ότι ο θόρυβος είναι ενοχλητικός αλλά είναι περισσότερος από άλλες κατασκευές της ίδιας εταιρίας.

OPTOMA HD25 INSIDE VIEW
OPTOMA HD25 INSIDE VIEW
OPTOMA HD25 INSIDE LENS
OPTOMA HD25 INSIDE LENS
OPTOMA HD25 INSIDE ENGINE
OPTOMA HD25 INSIDE ENGINE

Στα «χαρτιά», ο HD25 δίνει ένα λόγο αντίθεσης 20.000:1.  Η φωτεινότητα είναι 2.000 ANSI Lumens. Η λάμπα του έχει ισχύ 240W, με διάρκεια ζωής 3.500 ώρες σε Bright Mode και μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 6.000 ώρες σε Eco Mode, με μείωση όμως της φωτεινότητας κατά 20% περίπου.

OPTOMA 3D RF
OPTOMA 3D RF

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τεχνολογία: DLP, 1×0, 65΄΄ W_PAL DDR DMD, 16:9 (native) 1.920×1.080 pixels

Ονομαστική φωτεινότητα: 2.000 Lumens (ANSI)

Ονομαστικός λόγος αντίθεσης: 10.000:1

Τύπος & ισχύς λυχνίας: Philips 240W

Ονομαστική διάρκεια ζωής λυχνίας: 3.500-6.000 ώρες

Απόσταση προβολής 100΄΄: 3,30 μ.

Ρύθμιση Keystone: Ναι (ψηφιακά Auto)

Lens shift: Όχι

Offset: 116%

Ρύθμιση ισορροπίας λευκού: 3 θέσεις

Ρύθμιση gamma: Ναι

Είσοδοι εικόνας: 1xVideo,  1xRS-232C, 2xRGB-HV out, 21RGB-HV in 2xHDMI

Έξοδοι εικόνας: Ναι

Είσοδοι ήχου: Ναι

Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 324x97x234 χλστ.

Βάρος: 3,10 κιλά

[/tab] [tab]

Από πλευράς εισόδων- εξόδων συναντάμε:

Inputs: 2x HDMI v1.4a 3D, 2x VGA (PC/YPb-Pr), Component, Composite Video, 2x Audio In 3.5mm stereo socket
Outputs: VGA, Audio Out 3.5mm stereo socket, 3D-Sync Out (3-Pin VESA)
Control: RS232
Optoma HD25 rear view

[/tab] [tab]

Τα μενού ρυθμίσεων του HD25  έχουν την ίδια φιλοσοφία με τα προηγούμενα μοντέλα ενώ δεν υπάρχει ξεχωριστή μνήμη για ρύθμιση κατά ISF παρά μόνο μια που την ονομάζει “USER”. Θα βρούμε  έξι προρυθμίσεις,  μία εκ των οποίων να ονομάζετε «reference”. Εάν για τον οποιοδήποτε λόγο κάνουμε μια αλλαγή στις προρυθμισμένες μνήμες τότε αμέσως η νέα αυτή ρύθμισή μας θα αποθηκευτεί σαν “USER”. Δεν έχουμε λεπτομερή ρύθμιση της κλίμακας του γκρι αλλά μια ενιαία φια το σύνολο της. Από την άλλη ο 25 είναι εφοδιασμένος με color management system για λεπτομερή ρύθμιση των χρωμάτων σύμφωνα με τα πρότυπα.
Η επιλογή Brilliant color είναι «βηματική» και όχι “on-off”.

Optoma HD25 menu
Optoma HD25 menu
Optoma HD25 menu
Optoma HD25 menu
OPTOMA HD25 menu
Optoma HD25 menu

Το τηλεχειριστήριο είναι κλασικό Optoma ενώ θέλει καλή “στόχευση” προς το πανί ή τον προβολέα για την απροβλημάτιστη χρήση του.

Optoma HD25 remote

[/tab] [tab]

Η τοποθέτησή του HD25 στο χώρο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση δεδομένης της έλλειψης κάποιο είδους μετατόπισης του φακού. Δεν αποτελεί φυσικά μειονέκτημα αλλά ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να έχει υπόψη του την όσο το δυνατόν ακριβή τοποθέτηση του απέναντι στην οθόνης αλλά και το offset του φακού, για το max απόδοσης.

Το μικρό  μέγεθος του προβολέα δεν είναι άμεσα συνυφασμένο με την ποιότητα της εικόνας και αυτό είναι κάτι που το καταλαβαίνεις με το πρώτο φως του προβολέα. Πέρα από αυτό όμως ας μην λησμονούμε ότι μιλάμε για ένα μηχάνημα των 1.000 ευρώ και η όποια αξιολόγηση του έχει να κάνει με την κατηγορία τιμής που ανήκει.
Η φωτεινότητα του προβολέα είναι και αυτή, όπως και στον BENQ W1070 υπέρ αρκετή για ένα καθημερινό καθιστικό ενώ μπορεί άνετα να ανοίξει μέχρι και τις 120 ίντσες. Από εκεί και πάνω ο φακός του θα τον προδώσει.

2D

Ο προβολέας έχει να επιδείξει μια πολύ καλή  «out of the box» συμπεριφορά έχοντας σαν προεπιλογή το reference mode. Φυσικά η εικόνα ήταν λίγο πιο ψυχρή από τα standards αλλά ήταν κάτι που δεν θα ενοχλήσει δεδομένου ότι δίνει την αίσθηση «του λευκότερου» στην εικόνα, αν και αυτό είναι λάθος.

Μέσω όμως του σχεδόν πλήρες μενού μπορείς να τον ρυθμίσεις εύκολα. Δυστυχώς δεν έχουμε την δυνατότητα ρύθμισης της κλίμακας του γκρι σε δύο σημεία, όπως έχουμε συνηθίσει , αλλά έχουμε ένα ρυθμιστικό με το οποίο ρυθμίζουμε την κλίματα του γκρι σε όλο το εύρος του. Αυτό φυσικά εάν δουλεύει σωστά είναι κάτι πολύ καλό, ενώ στην προκειμένη περίπτωση η ρύθμιση του HD25 θέλει λίγη προσοχή, αν και ο προβολέας «ακούει» πολύ καλά στις εντολές του ρυθμιστή του.

Η ρύθμιση των χρωμάτων είναι κάτι που μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα έχοντας κάποιος τον κατάλληλο εξοπλισμό και φυσικά είναι πιο εύκολος από αυτόν του W1070.

Η λειτουργία του Brilliant color μου άφησε θετικές εντυπώσεις ενώ δε ήταν τόσο επιθετικό στις αλλαγές του (είτε προς τα επάνω είτε προς τα κάτω).

Το rainbow effect δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό ενώ δεν αυξομειώνεται ανάλογα με την θέση του Brilliant color.

Δεν μπορούμε να παραλείψουμε ότι με την έλλειψη κάποιου είδους ίριδα χάνει  σε επίπεδο μαύρου ενώ αποζημιώνεσαι από την ποσότητα του φωτός. Επίσης, μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επιλογή της καμπύλης διόρθωσης του gamma η οποία θα πρέπει να είναι άμεσα συνυφασμένη με τον χώρο προβολής.
Η επιλογή Dynamic Black καλό είναι να μην χρησιμοποιηθεί γιατί στις περισσότρες των περιπτώσεων θα σας “κρασσάρει” τις σκοτεινές και υποφωτισμένες σκηνές ενώ ταυτόχρονα θα χαλάσει και την γραμμικότητα στα φωτεινά πλάνα δίνοντας την αίσθηση μιας πιο “κοντραστάτης” εικονας που όμως θα υπολείπετε πληροφορίας..

3D

Το 3D του είναι όντως πολύ καλό. Σε αυτό θα πρέπει να ομολογήσω ότι ευθύνεται η τεχνολογία που χρησιμοποιεί ενώ η επιλογή ‘VESA” είναι αυτή που μου άρεσε περισσότερο. Στην επιλογή DLP-LINK,  εάν δεν είχε κάτι το συγκεκριμένο μοντέλο, παρουσίαζε πολλά artifacts.
Είχα την δυνατότατα να παίξω με δύο ειδών γυαλιά τα  ZF 2100 και τα 3D RF, με σαφή προτίμηση στα πρώτα (μικρότερη πτώση φωτεινότητας πιο ξεκούραστη θέαση). Η πτώση φωτεινότητας δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο περίμενα ενώ το crosstalk  ήταν ελάχιστο.
Η πολύωρη θέαση ήταν ξεκούραστη και απολαυστική .

OPTOMA 3D RF
OPTOMA 3D RF
OPTOMA HD25 GLASSES
OPTOMA HD25 GLASSES

[/tab] [tab]

 Ο προβολέας θέλει προσεκτική δουλίτσα για να «έρθει». Για θέαση ταινιών, οι επιλογές Cinema και Reference έδωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα και μια μετρημένη θερμοκρασία που φλερτάρει τους 7.700° Κ. Το χρωματικό τρίγωνο κατά το πρότυπο CIE 1931 δείχνει τα πρωτεύοντα χρώματα να είναι υπερκορεσμένα αλλά με μειωμένη φωτεινότητα.  Για σωστότερο grayscale θα χρειαστεί μικρορύθμιση μέσα από το αντίστοιχο μενού. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 1.290:1 στη θέση Tele και το Ansi Contrast 360:1.Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 1.030 AΝSI Lumens με το Brilliant Color ενεργοποιημένο στο max (10).

Η διαφορά θερμοκρασίας κατά την θέαση υλικού 3D είναι χαμηλότερη κατά 850° Kelvin.

 

Reference mode

OPTOMA HD25 CIE 1931 REFERENCE MODE
OPTOMA HD25 CIE 1931 REFERENCE MODE
PTOMA HD25 GRAYSCALE REFERENCE MODE
PTOMA HD25 GRAYSCALE REFERENCE MODE
OPTOMA HD25 GAMMA REFERENCE MODE
OPTOMA HD25 GAMMA REFERENCE MODE
OPTOMA HD25 gamma''s curve
OPTOMA HD25 gamma”s curve
OPTOMA HD 25 Spectrum
OPTOMA HD 25 Spectrum

 

 

 

User Mode

OPTOMA HD25 CIE 1931 CALIBRATED
OPTOMA HD25 CIE 1931 CALIBRATED
OPTOMA HD25 CIE 1931 SATURATION
OPTOMA HD25 CIE 1931 SATURATION
OPTOMA HD25 GRAYSCALE CALIBRATED
OPTOMA HD25 GRAYSCALE CALIBRATED
OPTOMA HD25 GAMMA CALIBRATED
OPTOMA HD25 GAMMA CALIBRATED

 

OPTOMA HD 25 Lumens
OPTOMA HD 25 Lumens

 

 

[/tab] [tab]

Είναι η πρώτη φορά που σας δίνουμε settings για προβολέα.

Οι ρυθμίσεις αυτές έγιναν μετρώντας απευθείας τον προβολέα και όχι μέσω κάποιας οθόνης, με patterns προερχόμενα από γεννήτρια σήματος.

Ίσως σας βοηθήσουν στο δικό σας set up αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα είναι και οι ιδανικές. ρυθμίσεις για τον χώρο σας οι οποίες μπορούν να γίνουν μόνο μετρώντας και διορθώνοντας όλη την οπτική αλυσίδα.

Καλές Θεάσεις

Display Mode : User

Brightness : 0

Contrast :-9

Sharpness : 1

Color

Tint

Advanced :

Noise Reduction : 0

Gamma : Standard

BrilliantColor : 7 – 10

Dynamic Black: Off

Color Temp : Warm

Color Settings Hue / Saturation / Gain

Red : 0 / -1 / 18

Green : 3 / -4 / 10

Blue : 8 / 8/ -10

White : 5 / 0 / -8

Cyan : -20 / -7 / 5

Magenta : 23 / 31 / 14

Yellow : -8 / -6 / 17

 

[/tab] [tab] [/tab] [tab]

[/tabcontent] [/tabs]

Μανώλης Καστρουνής

Share.

Perfect Image

4 Σχόλια

  1. Θανάσης τσιολας on

    Καλησπερα Κ Καστρουνή εχω εναν optoma hd131ex ειμαι ανάμεσα σε 120” και 135” ιντσες οθονη ποια θα με συμβουλευαται.
    Η απόσταση προβολης μου ειναι τα 5 με 6 μετρα.
    Στα χρώματα του τοιχο κυριαρχει το μαυρο και το μωβ.

  2. Καλημέρα και ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
    5 μετρα οι πρώτες θέσεις και 6 μετρα οι δευτερες.
    Θα εχω δύο σειρες καθισμάτων.
    θα ενδιαφερόμουν για καλιμπραρισμα προβολεα αλλα ειμαι επαρχια δεν ξερω κατα ποσο ειναι εφικτο αυτο.

  3. Καλησπέρα σας.
    Κανονικά θα έπρεπε να έχετε οθόνη ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 140 inch για να είσατε μέσα στις προδιαγρφές.
    Σε διαφορετική περίπτωση η εικόνα σας θα είναι πολύ μικρή.

Leave A Reply